عکس کودکان ناز و دوست داشتنی

با کودک حاضرجواب چطور برخورد کنیم؟

1397/3/8 17:33
نویسنده : راضیه
188 بازدید
اشتراک گذاری

کودک بد اخلاق اصلا دوست داشتنی نیست واصلا مورد توجه دیگران  قرار نمی گیرد پدر ها و مادر ها باید بدانند که عامل این بدخلقی کودک چه چیز هایی می تواند باشد کودک از سن ۱تا ۴ سالگی هنوز مهارت پیدا نکرده که چگونه بر روی اخلاق و رفتار خود تسلط پیدا کند و ممکن است با کوچکترین عامل ناراحت و عصبانی شود. آنها از خواسته های خود کاملا آگاه هستند و می دانند که چه چیزی می خواهند واز طریق عصبانیت از آن دفاع می کنند.

مقدمه
پدر ها و مادرها باید به کودک خود بفهمانند که بد اخلاقی جز بد تر کردن شرایط چیزی را عوض نمی کند باید بدانند اگر در برابر اولین بد اخلاقی کودک خود کوتاه آمدند و به خواسته هایشان تن دادند مسلما کودک برای بدست آوردن  خواسته های بعدی  از همین روش استفاده می کند.روش صحیح برخورد کردن اینستاگرام با کودک خیلی مهم است پدر ها و مادر ها باید با این اصول آشنا باشند.عصبانیت کودک راباید در همان مرحله ی اول مهار کرد.

۱ـ رفتارهای جایگزین
رفتار کودک و تأثیر منفی حاضرجوابی او را بر بزرگترها و اساساً دیگران، با خونسردی و آرامش کامل برای او توضیح دهید و عبارات جایگزینی را برایش مثال بزنید. اگر کودکتان آشفته وعصبانی به نظر می رسد، حرفهای او را برایش تکرار کنید و به او نشان دهید منظور او را می فهمید

۲ـ اجازه دهید بین «رفتاری تند» و «پیشنهاد شما» یکی را انتخاب کند
وقتی رفتار بی ادبانه ای از بچه سر می زند، با قاطعیت اما کاملاً خونسرد و آرام و سریع به او بگویید: «یا مؤدبانه حرف بزن یا اصلاً با تو صحبت نمی کنم.»

۳ـ زبان درازی او را نادیده بگیرید
بچه ها محتاج جلب توجه والدین هستند. اگر نتوانند این توجه را از طرق مثبت به دست آورند، آن را از روشهای منفی هم که شده به دست خواهند آورد؛ بنابراین وقتی بچه برای جلب توجه شما « زبان درازی » می کند، این کار را نادیده بگیرید. این کار نوعی تبلیغ برای کارهای زشت کودک می باشد.

پسندها (1)

نظرات (0)